miercuri, 8 mai 2013

Ghicitori

Ghicitori

Un şoricel stă cu gura căscată:
Bag creionul şi îl roade îndată,
Îl scot ascuţit şi sunt gata să scriu,
Ştii ce este sau numai eu ştiu?
(ascuţitoarea)
Nu mai dormi cu capul pe pisica
Făcută colac, a zis bunica
Lângă pat luminând c-o lanternă, 
Şi mi-a pus în locu-i o ...
(pernă)


Gâfâie, goneşte, lunecă pe şine,
Cară-n spinare orice şi pe-oricine;
Doar în gară opreşte vreo două minute...
Vino, spune ce este şi du-te!
(trenul)
Soarele şi-a spălat hainele ieri,
Le-a întins la uscat pe un fir de cer:
Fâlfâie blugi, şosete, tricouri,
Într-un ...  pe sub nouri. 
(curcubeu)
 Patru picioare, un spătar curbat;
Stau copiii pe el la măsuţă la sfat.
Nu merge, nu creşte, scârţâie niţel;
Cine-mi spune ce este el?
(scaunul)
E un melc ce aleargă iute ca lumina
Cu toată familia-n spinare;
Are coarne sau ştergătoare?
Spuneţi repede, este...
(maşina)
Picioarele groase înfipte-n pământ;
E neclintit, nu scoate nici un cuvânt,
Dar vântul de bate în coama lui mare
Se-apucă şi cântă, ei ştiţi cine-i oare?
(copacul)
Bunicul şi-a pus la ochi două cercuri:
Ochii lui arată ca nişte becuri;
Se împiedica de pisică, prin odaie,
Acum citeşte foaie după foaie.
(ochelarii)
Mătuşa Antoaneta
Şi-a pus pe nas trotineta,
I-a scos spiţele
Şi acum descurcă iţele! 
(ochelarii)
Am semănat un bob, au ieşit o mie.
O mie de boabe au umplut o câmpie;
Un bob creşte repede, unul molâu,
Fir de fir se leagănă lanul de  ...
(grâu)
Apă, apă, pân' la răsărit,
Apă şi iar apă pân' la asfinţit;
Uite colo-un peşte a sărit!
Spune ce-i că m-am plictisit.
(marea)


Niciun comentariu: